Tata Bojs s No Distance Paradise rozzářili olomoucký S-klub všemi barvami

Přesně v den předávání cen padesátého ročníku ankety Český slavík Mattoni se v olomouckém S-klubu zastavili pražští Tata Bojs představit své nové album A/B v rámci od A do B TOUR 2015. Kluci z Hanspaulky si tentokrát přizvali jako předkapelu domácí No Distance Paradise a společně s nimi rozzářili nově zrekonstruovaný S-klub všemi barvami. Byla to pastva pro uši i pro oči a obě kapely potvrdily, že za ně můžeme být vděční.

Tata Bojs1

Tatáči letos v řijnu vydali album A/B, které se dočkalo pozitvního ohlasu od fanoušků i odborné kritiky. Potvrdili tak pověst jedné z předních českých kapel, která je kromě hudebního umění vyhlášená rovněž propracovanou audiovizuální show behěm svých vystoupení. O tu se i tentokrát postaral frontman Milan Cais, který na ní pracoval zhruba rok. Olomoučtí No Distance Paradise momentálně pilně pracují na své druhé desce pod taktovkou Dušana Neuwertha, ze které zatím představili singl s názvem Ghost. To, že obě kapely patří v Olomouci mezi ty oblíbené, potvrdil zaplněný S-klub.

No Distance Paradise

No Distance Paradise sice v den konání koncertu psali na svém facebookovém účtu, že budou začínat již v 19:50. Realita byla ovšem taková, že na pódium vystoupili až kolem půl deváté. Domací publikum je vřele přivítalo a kluci si ho od začátku omotali kolem svých prstů. Zkušeně dokázali rozpumpovat atmosféru v klubu, ale i zpomalit a nechat přítomné se s nimi zasnít. Většina písní byla z debutové desky Challenge Gravity, ale kapela představila i pár novinek z připravovaného alba. Poslední singl Ghost zanechal mezi diváky bouřlivý ohlas. Frontman Máca opět charizmaticky komunikovat s publikem, basové linky Mišiho a kytarová sóla Kudly byla radost poslouchat. Za bicími jim udával rytmus Tomáš Neuwerth, který mimojiné působí v kapelách Umakart nebo Kašpárek v rohlíku. Jedinou vadou na kráse bylo pouze to, že No Distance Paradise hráli snad ani necelou půlhodinu. I když si domácí příznivci snažili vytleskat přídavek, skupina se po své poslední písni již na pódium nevrátila.

Tata Bojs2

Po zhruba půlhodinové pauze se sál olomouckého S-klubu opět pomalu ale jistě zaplnil. Najednou zhasla světla a fanoušci bouřlivým potleskem přivítali na scéně Tata Bojs. Začalo se písní Nadčasová z posledního alba. Milan Cais od začátku osobitě zpíval a chvílemi hrál i na své bicí. Mardoša klasicky se svou baskytarou energicky hopsal všude po pódiu. Vladimír Bár si užíval sóla na svou elektrickou kytaru a Jiří Hradil procítěně obstarával klávesy. Z klasické sestavy chyběl Dušan Neuwerth, naopak kapelu doplňoval jako druhý bubeník Tomáš Neuwerth, který za bicí soupravu usednul již při vystoupení No Distance Paradise. Rovněž Tatáče doplnilo trio zpěvaček Yellow Sisters, které se kromě zpěvu snažily i o taneční vložku. Frontman Cais tak měl díky druhému bubeníkovi více prostoru pro blízký kontakt s publikem, se kterým zkušeně komunikoval a bavil ho. Hopsající Mardoša přenášel na všechny svou energii, kterou oplývá i samotná hudba skupiny. Ze všech na pódiu vyzařovala pozitivní nálada a radost ze hraní. Jak již bylo zmíněno, Tata Bojs nesází pouze na svou energickou hudební vložku, ale snaží se návštěvníky koncertů bavit i po vizuální stránce. Opět využívali systém LED obrazovek, jejichž prostřednictvím pouštěli vkusné videoprojekce a upravené klipy. Světelná show behěm večera rovněž neměla chybu.

Tata Bojs3

Kostru koncertu tvořil logicky materiál z poslední desky A/B, který byl prokládán i staršími písněmi. Z nové desky zazněly skadby Nadčasová, Gastronaut, Sonda, Radioamatér, S ní a Běžec. Velký prostor dostalo rovněž album Ležatá osmička, ze kterého kapela zahrála písně Papírovka, Opakování, Usínací, Filmařská, Ztraceni v překladu a Světová. Vladimíra 518, který v ní hostuje, na pódiu nahradil kytarista Vladímír Bár, který si střihnul rapový part. Ze starších alb zazněly klasiky Elišce, Šťastnější, Jednotka času a Attention Aux Hommes. Zajímavým momentem koncertu bylo, když se Milan Cais během písně Ztraceni v překladu slovně vrátil k událostem v Paříži, jelikož o tomhle městě se v ní mimojiné zpívá. Pokoušel se pak diváky přesvědčit, ať zavřou oči a přemístí se s ním do francouzské metropole. Rovněž Cais mezi písněmi poprosil návštěvníky, aby v klubu nekouřili, jelikož se prý pak kapele v tom dýmu špatně hraje i zpívá. Publikum dokázalo vytvořit vynikající atmosféru a doplňovalo skupinu i textově. Ta byla za příjemnou atmosféru koncertu očividně vděčná a kromě díků vyjádřila i sympatie olomouckým příznivcům. Po poslední písni a hromadném uklonění kapela zamířila do backstage, aby si fanoušci za bouřlivého potlesku a pískotu vynutili přídavek. V něm zazněla i píseň Antikvariát z poslední desky v novém kabátě. Kapela ji začala pouze za zvuku piána a zpěvu, postupně se přidali zbývající členové a píseň sympaticky vygradovala. Už bylo ale i na Tatáčích vidět, že jsou po živelném vystoupení unavení, a tak se za discotékového křepčení s publikem definitivně rozloučili. Při dalším uklánění se kapely a ovacích publika zněla z repráků píseň Song 2 od Blur, během které Tata Bojs naposledy odtančili z pódia.

Tata Bojs4

Tata Bojs jsou jednou z našich nejvíce charizmatických skupin. Svou energickou hudbou a hravými texty dokáží během koncertů vykouzlit neuvěřitelně příjemnou atmosféru. Rovněž vizuálními efekty a světelnou show umějí zaujmout. Koncerty kluků z Hanspaulky jsou prostě potěšením pro uši i oči. Přičtěme k tomu vynikající No Distance Paradise jako předkapelu a máme z toho večer za všechny prachy. A to stál lístek jen tři stovky. Díky Bohu za tenhle koncert a víc takových!

Kamil Dočkal

Příspěvek byl publikován v rubrice Reporty z koncertů a jeho autorem je admin. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář